sâmbătă, 31 octombrie 2015

Piele tanara si proaspata? Exfolierea-i baza...

Azi despre un subiect important in ingrijirea pielii despre care am invatat cum se spune "pe pielea mea" prin incercare si eroare...exfolierea. Bine, in tinerete stiam ca se face cu malai sau diverse creme abrazive cu samburi de nuci sau migdale dar asta era mai degraba zgariere decat exfoliere.
Intre timp am aflat ca exfolierea mecanica este cam nociva pentru piele- de exemplu in cazul tenurilor acneice poate strica bariera naturala de protectie a pielii si poate facilita proliferarea bacteriilor in straturile adanci ale epidermei...deci gata cu malaiul!
Dupa cum am mai mentionat in postarile anterioare, tenul meu este gras si se exfoliaza foarte greu singur- celulele moarte se acumuleaza la suprafata pielii, iar celulele noi se asfixiaza, nu se oxigeneaza. Rezultatul: cosuri, puncte negre, daca ai tenul gras, ten tern, riduri, daca ai tenul uscat.
Practic, exfolierea sau varianta mai puternica, peelingul, da la o parte un strat de piele moarta, cu cosuri, cu riduri, iar pielea noua de sub acest strat e mai stralucitoare si mai sanatoasa.
Exfolierea eu o fac in mai multi pasi:
In primul rand, cel mai important este phytopeelingul (cu alge marine) de la  Juliette Armand pe care il fac la salon o data la doua luni. Nu fac varianta cea mai puternica, am inteles ca este o varianta foarte puternica anti-age, anti pigmentare, anti cicatrici, etc, procedura care necesita ingrijiri specifice dupa.
Eu fac varianta mai soft, oricum pielea se inroseste dupa, in ziua aia nu ma spal pe fata (o fac de obicei in weekend ca pielea sa-si revina) si cam la 3-4 zile se vede cum se duce un strat de piele (pe care il indepartez cu un prosop umed- asta fiind partea mecanica a exfolierii).
Nu am fost convinsa la inceput cum niste alge o sa-mi exfolieze tenul, dar dupa doi ani de tratament pot sa zic ca sunt dependenta de acest tratament si il recomand din suflet. La inceput cand am fost la salon, cosmeticiana s-a uitat la tenul meu si a facut un "Ihh, ten asfixiat..." iar acum, dupa doi ani mi-a spus in sfarsit ca imi arata bine tenul. Pot sa zic, ca intr-adevar mi s-a schimbat structura pielii pe fata, si asta nu e gluma, pielea mea chiar arata "structurata" fata de cum era (e ca diferenta intre o planta lasata sa creasca in voie si una tunsa regulamentar) porii au fost redusi (si sunt mai stransi, asa ca si cum ar fi facut fitness), au disparut sau s-au rarit foarte mult cosurile dureroase, punctele negre si pigmentarea de la urmele de acnee. Nici acum nu stiu cum pot niste alge sa-mi impunga fata cu mii de ace si sa o faca mai luminoasa si stralucitoare, dar nu am suficiente cuvinte bune despre acest tratament si il recomand oricui sa-l incerce macar o data.
Intre tratamente mai fac exfoliere acasa, mai blanda.
In primul rand gelurile de curatare/demachiere fie ca sunt de la Vichy sau de la Bioderma, contin acid salicilic (beta hidroxiacid - acid solubil in ulei care poate sa dizolve sebumul si sa curete in adancime porii) si acid glicolic (alpha hidroxiacid, cu un rol important in exfoliere).

In al doilea rand, exfolierea o fac prin  mastile pe care le aplic o data sau de doua ori pe saptamana:
1.Masca antioxidanta si exfolianta de la Juliette Armand cu alge marine care este fratele mai micut al peelingului de mai sus.
2. Crema exfolianta delicata de la Dermalogica am  luat-o la recomandarea Lisei Eldridge care are un ten lenes la exfoliere, ca al meu. M-am bucurat s-o gasesc pe strawberrynet.com. Contine acid lactic (AHA) , acid salicilic (BHA) si enzime din fructe si dupa 15 minute de aplicare simti ca inteapa, iar dupa indepartare pielea e mai curata, mai proaspata. La fel ca la phytopeeling, dupa cateva zile de la aplicare va trebui sa indepartezi niste urme de piele uscate (in special de pe nas si barbie). Poate sa para putin scumpa la prima vedere, dar este un produs care o sa va ajunga mult timp. Eu o am de un an si am ajuns cam la jumatatea tubului , dar desigur, nu am folosit-o pe timpul verii, deoarece AHA-ii si BHA-ii  tind sa fotosensibilizeze tenul.

Dupa orice exfoliere mai profunda, este necesara o hidratare bogata, deoarece aceste produse exfoliante tind sa usuce tenul. Un ser cu acid hialuronic  sau o crema bogata in agenti de hidratare ( aici ) functioneaza foarte bine din experienta mea.
Ultima achizitie  in domeniul exfolianti este Lotiunea de curatare Alpha-Grapefruit de la Mario Badescu. Probabil ati auzit de Mario Badescu, chimistul roman emigrat in America, care a creat o marca de cosmetice iubita atat de starurile de film cat si de oamenii obisnuiti. Produsele Mario Badescu au aparut si in Romaniase pe diverse site-uri inclusiv site-ul Helpnet, dar eu am luat-o de pe strawberrynet , din simplul motiv ca am platit pe o sticla de 472 ml cat as fi platit pe una de 236 ml in Romania.
Lotiunea este delicata, fiind recomandata tenurilor sensibile, si lasa tenul cu o stralucire frumoasa - este recomandata tenurilor mixte si uscate, ceea ce o face perfecta pentru sezonul rece care vine, cand si tenul meu gras sufera de deshidratare si sensibilitate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu